Ik ben
PETER AMESZ 18 april 1958 Fotograferen is sinds 2012 een echte hobby geworden. Ik had toen een spiegelreflex camera die ik eigenlijk alleen maar op standje automatisch gebruikte. Samen met Albert van der Wiel zijn we in 2012 gestart met cursussen fotografie bij de SKVR in Rotterdam. We hebben daar twee basisopleidingen gevolgd en opleidingen voor flits- en studio fotografie. Daarna hebben we nog een aantal cursussen portretfotografie gevolgd bij een Rotterdamse fotograaf (Henk Pasman). Ik ben in 2020 gestopt met werken. Vanaf begin 80-er jaren heb ik in de IT gewerkt, de laatste 8 jaar van mijn loopbaan als zelfstandig adviseur/projectleider. In die periode heb ik ook de fotografie opleidingen gevolgd. Na een drukke werkdag was het even omschakelen om s avonds deze cursussen te volgen, maar aan het eind van de avond ging ik weer lekker ontspannen naar huis. Fotografie werkte voor mij in die tijd als een zelfontspanner. Naast de opleidingen volgen we ook regelmatig workshops. We zijn meerdere keren in Tilburg bij de Fotounie geweest en iedere keer komen we weer thuis met een veel mooie fotos. Ik heb niet echt een favoriete genre. De camera gaat altijd mee op vakantie en zo nu en dan maak ik samen met Albert een fotovakantie. Naast fotograferen ga ik ook drie keer per week naar de sportschool, dat is niet echt een hobby maar wel nuttig. Lezen en koken zijn andere hobbys en ik heb een mooie verzameling pinguïns. Ruim 20 jaar geleden gestart met het kopen van porseleinen pinguïns op brocantes in Frankrijk en later bij iedere reis gezocht en gevonden. Ik heb nu meer dan 100 pinguïns uit Frankrijk, Berlijn, Praag, New York en andere steden. Ik verzamel pinguïns en herinneringen. Het leven is een aaneenschakeling van momenten, maak daar fotos van en bewaar herinneringen.

