Margo Veldhuizen
Fotograaf

Ik ben
MARGO VELDHUIZEN 16.4.1962 Een jaar of 15 geleden ben ik begonnen met fotografie. Ik heb er niet een echte opleiding voor gevolgd, maar heb wel een aantal workshops gevolgd bij de FotoUnie waar ik veel van opgestoken heb. Het liefst fotografeer ik in Azië, zoals in India. En als ik in Nederland fotografeer dan is mijn favoriete onderwerp het fotograferen van sporters. Voor mijn eigen webshop waarin ik hobbyartikelen verkoop maak ik de fotos zelf. En zo kan ik mijn hobby combineren met mijn werk. Ik ben 2 keer uitgenodigd om een persreis te maken. Ik ben 1 keer naar Thailand geweest voor de reissite Bestemming in beeld en 1 keer voor het ANWB reismagazine naar Jordanië. Wat ik wil bereiken met mijn fotoreizen is bijvoorbeeld in India contact maken met de lokale mensen, hun emoties vastleggen en hun verhalen delen. En door mijn lens wil ik anderen laten zien wat ik zie en hen mee laten genieten van de authentieke schoonheid en kracht van deze kleurrijke wereld." Mijn favoriete tijdstip om te fotograferen is tijdens het gouden uur. Enige tijd geleden zag ik op Facebook een oproep voorbij komen voor het deelnemen aan een zgn. Schnitzeljacht, georganiseerd door CCC FotoUnie. Ik heb mij opgegeven, maar had geen idee wat mij te wachten stond. Ik ben er heen gegaan en sindsdien blijf ik terugkomen.Het is mijn favoriete speeltuin. Het is er altijd gezellig en ik leer er veel. Tevens krijg ik veel inspiratie van een fotograaf die ik bewonder Steve Mc Curry. Ik fotografeer met een Sony a9II, mijn favoriete lens is de 70-200 2.8 GMII
