Ik ben
JANNEKE VAN DEN HEUVEL 8.12.1976 Een aantal jaren geleden ontmoette ik Ki en hij is een dierbare vriend geworden. Samen fotograferen is altijd ontzettend leuk, omdat niets te gek is en alles mogelijk! Al meer dan dertig jaar heb ik een passie voor fotografie. Ik begon met fotograferen in het tijdperk van de analoge fotografie, tijdens mijn studie illustratieve vormgeving aan de kunstacademie. Hoewel mijn opleiding gericht was op vormgeving, bracht ik het grootste deel van mijn tijd door in de Doka. Het werken daar fascineerde me; het was een inspirerend en leerzaam proces dat mijn manier van kijken en het maken van beelden sterk heeft gevormd. Na mijn studie ben ik gaan werken in de zorg. Fotografie heeft me echter nooit echt losgelaten. Ongeveer drie jaar geleden besloot ik het weer serieus op te pakken. Ik schreef me in bij de Nederlandse Academie voor Beeldcreatie, waar ik mijn vaardigheden en artistieke visie verder heb ontwikkeld. Inmiddels ben ik afgestudeerd en mag ik mezelf vakfotograaf noemen. Maar er blijft nog veel te leren! En dat blijft altijd zo. Mijn interesse ligt in een breed scala aan fotografische genres. Ik voel me aangetrokken tot documentaire fotografie en maak graag maatschappelijk relevante verhalen, beïnvloed door mijn achtergrond in de zorg. Tegelijkertijd word ik sterk geïnspireerd door fine art fotografie, dansfotografie en natuurfotografie. In al deze genres staat een artistieke en expressieve benadering centraal in mijn werk. Ik word geïnspireerd door vele fotografen en kunstenaars, waaronder Casper Faassen, Brendan le Clercq en Marie Cécile Thijs. Maar ook Erwin Olaf, Ed van der Elsken en Anton Corbijn vind ik inspirerend. Daarnaast ook landschapsfotografen. Elk genre brengt nieuwe invloeden met zich mee, die mijn fotografische praktijk blijven vormen en verrijken. Mijn werk is poëtisch en expressief, met een focus op beweging en dans, waarbij fine art fotografie wordt verrijkt met een verstilde documentaire diepgang.

