Ik ben
JAAP KOER Ik fotografeer ongeveer 65 jaar waarvan zon 30 jaar vrij fanatiek. Door veel te lezen heb ik de fotografie, technisch en creatief, behoorlijk goed onder de knie gekregen. Wanneer ik de vraag krijg wat ik zoal fotografeer antwoord ik meestal alles behalve bruiloften Maar in de praktijk komt het er op neer dat het vooral (moderne)architectuur, straat-en stadsfotografie en natuurfotografie is. Ik vind het fijn om met mijn camera buiten rond te lopen, in huis of in een studio doe ik bijna niets. Musea zijn wel een plek waar ik regelmatig te vinden ben. Ik ga altijd met 1 camera en 1 lens op stap en dat is heel vaak een 35mm lens. Daar kan je na een korte gewenning, heel veel mee. Zelfs op vakanties in Afrika deed ik dat. Ik heb wel een korte periode een grote Sony telelens gehad maar die bleef in de kast liggen want ik kreeg pijn in mijn rug van het gesjouw. Zon 10 jaar ben ik wekelijks met Piet op pad geweest. Met de trein naar een station, fotograferen, koffie met een appelpunt, fotograferen, broodje haring, fotograferen en met de trein weer naar huis. En de hele trip lekker kijken en kletsen. Piet was heel vrij in de omgang met mensen en zo zijn we op veel ontoegankelijke plekken geweest met behulp van de babbel van Piet. Helaas is hij in 2023 overleden. Nu ga ik vaak alleen op stap. Op Facebook, Instagram, 1x.com, 100ASA en vele andere media kan je fotos van mij terugvinden onder Jaap Koer.

