Ik ben
HAN BERKHOUT Sinds mijn jeugd fotografeer ik al, maar tot een aantal jaren geleden vooral op vakanties. Mijn grootste hobbys hebben altijd om sport gedraaid. Of het nu hardlopen, triatlon, honkbal of kanovaren betrof. Langzamerhand is het sporten minder geworden en heeft het fotograferen het overgenomen als grootste hobby. Of dit nu het fotograferen van de honk- en softbal wedstrijden van mijn zoon en dochter betreft, of het lekker gaan wandelen of fietsen waarbij de camera meegaat. Of het spelen en bewerken van fotos in zowel Lightroom als Photoshop. Fotografie is voor mij vooral ontspanning. In het dagelijkse leven ben ik adviseur technische installaties in gebouwen, stations en overige gebieden. Het fotograferen van techniek, zoals stoomtreinen in de Hartz, de strekdammen aan de kust, oude industriële locaties, maar ook de lijnen en vormen van gebouwen vind ik fascinerend. Dit doe ik zowel in kleur als zwart-wit. Maar mijn favoriete onderwerp is toch ons landschap, de natuur van dichtbij tot veraf, maar vaak ook met de macrolens. Ik ben daarom veel aan onze kust en in de duingebieden te vinden. Ik heb diverse workshops van uiteenlopende genres zoals ICM, straatfotografie, etc gedaan om te leren van verschillende fotografen, maar ook om te zien hoe andere kijken. Een aantal jaren geleden heb ik tijdens de Foto Fair een workshop gedaan bij Ki en sindsdien van tijd tot tijd een bezoek gebracht aan de CCC fotostudio voor een weer wat andere vorm van fotografie zoals een Sara Moon Shoot of een Alien Shoot .Toen ik de cursus van N tot P deed is de interesse in Photoshop ontstaan. Het leukste aan de hobby fotografie vind ik dat je er alle kanten mee uit kan en dat je nooit bent uitgeleerd.

