Ik ben
GERRIE POLAK VAN DE HOUT 8.2.1953 Een twintig jaar geleden ben ik begonnen met fotograferen. Vier jaar lang ben ik naar een avondcursus fotografie geweest en daar heb ik super veel geleerd. Voor deze cursus kon ik eigenlijk alleen maar mijn camera vasthouden en meer niet. Aangezien ik al jaren met pensioen ben heb ik veel tijd voor deze mooie hobby. Een van de mooiste dingen die ik ooit heb gedaan was zon twee jaar geleden. Toen mocht ik een bruidsreportage doen en dat was een hele bijzondere ervaring en een super leuke dag. Ik probeer veel detail in mijn fotos te krijgen en als het kan emotie. Mijn doel is dat elke foto een verhaal vertelt. En elk moment van de dag is een goed moment om te fotograferen. Jaren geleden was ik met enkele fotografen in Almere en daar ontmoette ik Ki. Door hem ben ik dus bij de FotoUnie gekomen. Ki is altijd positief en doet er alles aan om je verder te brengen met je fotografie. Er is een vriendschap ontstaan die nooit zal overgaan. Ik heb in de loop der jaren geleerd goed te kijken en de tijd te nemen om een foto te maken. En als die foto dan is zoals ik het mij had voorgesteld dan geeft me dat een heel voldaan gevoel en veel plezier. Het liefst maak ik macro fotos, portretten of architectuur fotos. Mijn favoriete fotografen zijn o.a. Erwin Olaf en Ansel Adams die in zwart wit fotografeert. Naar hun fotos heb ik vaak gekeken en haal daar inspiratie uit. Mijn uitrusting bestaat uit de Sony 7 en ik heb een macro lens, groothoek lens een 24-70 een en een aantal filters. Mijn levensmotto is; passie voor het leven en dat wil ik ook met mijn fotos uitstralen.

