Ik ben
EDWIN HOEK De dag dat ik mijn eerste spiegelreflex camera kocht ging er een wereld voor mij open. Ik kon volledig uiting geven aan en mezelf verdiepen in techniek. De passie voor fotografie in natuur- en stadslandschappen, maar ook macro fotografie was geboren. Nu 15 jaar verder kan ik zeggen dat mijn passie voor beeld en techniek is uitgegroeid tot een erkend workshop instructeur voor de beginnende en gevorderde fotograaf. Samen met mijn vrouw Ilona Swinkels, die ook een gepassioneerd fotograaf is, heb ik al enkele jaren een fotobedrijf; Heartsense fotografie genaamd en wij zijn hier heel trots op. Hier geef ik verschillende workshops, geef lezingen over bijv. avond en nacht fotografie en ontwikkel steeds nieuwe workshops. Fotografie bracht mij avontuur, want wij gingen samen fotoreizen maken door o.a. Noord-Ierland en Schotland en wij doorkruisten vele epische landschappen. Gedreven door het gouden of het blauwe uurtje in de ochtend of in de avond probeerden we steeds weer op de juiste locatie op tijd aanwezig te zijn. Locaties, tijdstippen en zonsondergangen zijn gesprek van de dag. Tijdens mijn werk als autoschade spuiter dacht ik al na over routes naar prachtige locaties en was ik mijn weekend al aan het plannen. Mijn interesse in fotografie heeft zich geuit in het mij eigen maken van het gebruik van verschillende lichtbronnen zoals studiobelichting, flitsen, of daglicht. Ik wil emoties vastleggen in gepast licht dat warm en zacht is, maar ook stoer en rauw zoals bij straatfotografie. Belangrijk is dat je een goed oog voor details hebt, zoals het lezen van zachte schaduwen en warm licht, op het moment dat je de foto maakt. https://www.facebook.com/edwin.hoek.14 https://www.facebook.com/heartsensefotografie https://heartsensefotografie.nl/ticketshop/#wiezijnwij

