Ik ben
CORINA BLOK 10-12-1961 Op mijn 16e ben ik begonnen met fotograferen. Van mijn eigen, in het weekend, verdiende geld heb ik een klein cameraatje gekocht en sindsdien van alles en nog wat gefotografeerd. Maar vooral onverwacht fotos maken van mensen had mijn voorkeur. Op de lerarenopleiding waar ik Beeldende vakken studeerde heb ik allerlei fotografievakken gevolgd en leerde ik over compositie en standpunt, maar ook het zelf ontwikkelen en afdrukken van fotos. Vijftien jaar geleden ben ik begonnen met het volgen van allerlei workshops en cursussen. Zo leerde ik allerlei andere principes van het fotograferen zoals macro, nachtfotografie en studiofotografie. Sinds 2016 kom ik regelmatig bij Ki Tan, maar ook bij Bart Siebelink heb ik veel geleerd. Daar heb ik Marian Smeets ontmoet en sindsdien zijn wij trouwe fotomaatjes. Ik heb veel van haar geleerd. We spreken regelmatig in het midden van Nederland (of bij Ki in Tilburg) af om samen te fotograferen. Ik ga heel graag naar Ki, het is er altijd gezellig en ik heb er zoveel geleerd. Daar vind ik het ook erg leuk om in een groep te fotograferen. Ik ben niet erg van het bewerken van fotos met bijv. Photoshop, behalve wat kleine aanpassingen. Sinds 10 jaar heb ik een duikbrevet en ging er een compleet nieuwe (foto)wereld voor mij open. In het begin fotografeerde ik vooral allerlei vissen die ik voor het eerst zag, maar ben ik nu veel meer aan het kijken naar interessante achtergronden en standpunten. Onder water vind ik het heerlijk om in mijn eentje te fotograferen. Ik ben leraar en maak heel veel fotos van leerlingen bij het kerstgala, diploma-uitreiking, musicals en reizen. Soms geef ik fotocursussen als extra vak. Ik ben nog lang niet uitgefotografeerd!

