Ik ben
TON MARISAEL 02.11.1960 Rond 1985 ben ik met fotografie begonnen. Ik heb toen ook een opleiding gedaan bij EDU Kempen, om me het fotograferen en de bijbehorende techniek eigen te maken. Ook lees ik graag fotomagazines en boeken en kijk graag op YouTube naar filmpjes die mij kunnen helpen mijn fotografie te verbeteren. Er zijn twee fotografen waarvan ik veel geleerd heb en dat zijn Robert Wagenaar en Joris Knapen. Door hun fotos word ik geïnspireerd. En bij Robert heb ik ook een fotocursus gevolgd. Tevens heb ik een vierjarige photoshop cursus gevolgd. Tijdens mijn vrijwilligerswerk bij Natuurmonumenten maak ik vaak fotos bij evenementen. Tevens ben ik Hof fotograaf bij sportvisserij Vlaanderen geweest waar ik fotos van viswedstrijden maakte. Daarvoor ging ik zelfs naar interlandwedstrijden en WKs. Momenteel maak ik ook reportages voor het bloemencorso en van paardenevenementen. Ik probeer altijd vernieuwend te zijn en ga uitdagingen niet uit de weg. En ik wil met mijn fotos laten zien dat er veel meer mogelijk is dan soms gedacht wordt. Het liefst fotografeer ik vroeg in de ochtend of avond, omdat dan het licht het mooist is. En of ik nu alleen op pad ga of met vrienden het is altijd genieten. Via de FotoFair ben ik bij Ki Tan terechtgekomen en zit momenteel ook in het management van Foto Unie en Foto Video Fair. Ook geef ik zelf workshops en maak er zelf heel graag attributen voor, zoals een meelcanon. Tevens ondersteun ik Ki waar ik kan. Momenteel fotografeer ik met de cameras Canon D5 mark III en R6 en verschillende lenzen. Ook maak ik regelmatig gebruik van een drone. Ik heb niet echt een favoriete tak van fotografie, maar ik hou van veel verschillende soorten, zoals highspeed, lightpainting, natuur- en paardenfotografie. Facebook Ton Marisael

