Ik ben
TOM CURFS 04.05.1960 Mijn kennis van fotografie heb ik vanaf ongeveer 1978 mijzelf min of meer aangeleerd. Met een bevriende persfotograaf ben ik vaak op pad geweest en een andere vriend was studio fotograaf. Van hun heb ik veel geleerd. Brigitte en ik maken graag en vaak (verre) reizen en uiteraard reist de camera mee. Tijdens een foto-rondreis door Yunnan, China werd ik door Margo Veldhuizen aangemoedigd om eens een workshop te gaan volgen en zo ben ik bij Ki terecht gekomen. Door een aantal workshops en cursussen te volgen bij de Fotounie heb ik mijn vaardigheden aardig kunnen uitbreiden. Ik fotografeer bij voorkeur mensen maar ook dieren. In het dagelijks leven ben ik Sr. projectmanager scheepsbouw & scheepsreparatie bij Damen. Echter de finish komt in zicht gezien mijn leeftijd dus meer tijd voor reizen en fotograferen. Ik heb materiaal van Canon (spiegelreflex) maar ga binnenkort overstappen naar system. Op reis neem ik soms mijn Sony RX10 mee om niet de hele dag met 15 kg rond te moeten zeulen. En ik heb ook nog een Dji drone waar ik eigenlijk wel wat meer mee zou kunnen doen. Het is leuk om met een groep te fotograferen of een groep te begeleiden bijvoorbeeld tijdens de fotofair maar ik ga het liefst op pad samen met Brigitte die mij goed begrijpt, uitstekend helpt en kritisch is bij de nabewerking.

