Ik ben
RUBY VAN ASSENDELFT 21.04.1960 Een jaar of 14 geleden ben ik begonnen met fotografie. Ik ben een echte autodidact, vind alles leuk en wil alles proberen. Helaas heb ik er niet zoveel tijd voor, misschien 1 keer in de 4 tot 6 weken Ik trek eropuit met een Nikon D7300. In elke foto zoek ik de juiste compositie en vorm, om zo een aantrekkelijk beeld te creëren. Tijdens een van mijn toertochten op de motor wisselde ik Facebook-adressen uit met andere rijders en na een tijdje zag ik op de pagina van één van die toerrijders een paar prachtige, creatieve fotos voorbij komen. Ik reageerde: Joh, wat maak jij mooie fotos. Heb je een cursus gevolgd? Zijn antwoord onthulde zijn geheim: Ik ben bij CCC.FotoUnie geweest! Je moet Ki Tan maar eens volgen. Zo gezegd, zo gedaan. Voor het eerst stapte ik de Dragonstudio binnen en keek mijn ogen uit: een enorme hal vol georganiseerde chaos. Overal liepen mensen rond, prachtig opgemaakte modellen en tussen de benen door scharrelden honden, katten, kippen, cavias oh ja, en ergens daartussen mengden zich ook nog fotografen die ieder hun eigen ding leken te doen. Ik besloot ook maar gewoon mijn ding te doen: statief neerzetten, camera instellen en vragen wat nu eigenlijk het plan is. Maar natuurlijk er is geen plan! Iedereen was super aardig en heel behulpzaam. Hier voelde ik me wel senang. Inmiddels ben ik diverse cursussen, workshops, Schnitzeljachten, vakanties én een lidmaatschap verder.

