Ik ben
MARINA KRAMER 18-8-1969 Ongeveer 15 jaar geleden ben ik begonnen met fotograferen Ik heb een cursus basisfotografie gedaan en daarna ben ik bij een fotoclub gegaan in Nieuwe Niedorp. Daar heb ik veel geleerd van de andere clubleden en heel veel kijken naar werk van andere fotoclubs die bij ons op visite kwamen Ik merkte dat ik meer wilde leren en dat ging niet op de fotoclub want dat waren bijna alleen natuurfotografen. Ik begon op Facebook meer te kijken naar andere fotografen en vragen te stellen hoe zij bepaalde dingen hadden aangeleerd. Toen kwam ik een foto tegen van Joanne de Graaf met als thema artistieke straatfotografie en dat vond ik zo gaaf, dat wilde ik wel leren dus contact opgenomen met Joanne en die stuurde me door naar Ki Tan, dit was in 2021. Met Ki heb ik een afspraak gemaakt en we zijn samen op stap gegaan.De foto's maken dat ging allemaal wel maar de foto's bewerken, dat was andere koek. Na een middag zweten en steeds weer opnieuw beginnen en het eindeloze geduld van Ki kwam ik toch thuis met mooie resultaten en het smaakte naar meer. Ik heb inmiddels diverse cursussen en workshops gevolgd Met de cursus A tot M ging halverwege de cursus mijn man Eric Karsten mee en Spiek en Ki zagen daar gelijk een model in. Dus vanaf die tijd komen wij altijd met z'n tweeën en halen hier heel veel energie en plezier uit. Het voelt als thuiskomen. Mijn voorkeur qua fotografie is toch wel straatfotografie maar ik vind in de studio met al die mooie modellen toch ook wel heel erg leuk Facebooknaam: Marina-18

