Ik ben
JOHN HERTEL 28.11.1954 Met fotograferen ben ik begonnen rond mijn 18e. Voor mij is het moment vastleggen wat mij boeit. Als opleiding heb ik HBO informatica gedaan en daarnaast heb ik ook veel cursussen gevolgd op het Grafisch Lyceum en heb ik ook nog communicatie gedaan. In mijn functie als communicatie assistent bij een groot bedrijf heb ik vaak projecten moeten fotograferen en daar heb ik veel van geleerd en heb er inmiddels ook veel ervaring in. Nu ik gepensioneerd ben heb ik veel tijd om workshops te volgen en kan ikook vaak op pad om te gaan fotograferen. Het liefst fotografeer ik in de dierentuin en fotografeer ik landschappen. De workshops die ik volg zijn het fotograferen van onderwerpen die ik thuis niet zo makkelijk zou kunnen doen. Via de Fotofair ben ik in aanraking gekomen met CCC FotoUnie. Het is een leuke en enthousiaste fotogroep waar plezier in fotograferen voorop staat en waar ook leuke en interessante workshops georganiseerd worden. Fotograferen met een groep of een vriend vind ik het allerleukst om te doen. Ik fotografeer met een Panasonic Lumix DC-G9II systeemcamera omdat deze uitrusting een stuk lichter in gewicht is dan een spiegelreflexcamera. Mijn verdere uitrusting bestaat uit een aantal lenzen, namelijk; Panasonic MFT 12-35mm F/2.8 Panasonic Lumix G Leica DG 35-100mm F/2.8 Panasonic Lumix G Vario 100-300mm F/4.0-5.6 mark II Voor mijn Macro fotografie gebruik ik tussen ringen. Facebook naam: john.hertel.984

