Ik ben
JOHAN TIMMER 15-04-1970 Al ruim 30 jaar ben ik bezig met kiekjes maken. Ik heb er nooit echt een opleiding voor gevolgd. Voor mij is het meer een kwestie van doen en proberen en dan vervolgens zien of het gelukt is. Door mijn werk bij Compaq kreeg ik de kans om in Schotland te gaan werken als inventory controller. Dat heb ik 7 jaar gedaan. In mijn vrije tijd ging ik erop uit om het mooie landschap te fotograferen. Vanwege een reorganisatie ben ik terug naar Nederland gekomen en heb ik een vrachtwagenopleiding gedaan. Ik heb in tanktransport gewerkt en zeecontainers vervoerd. Bij veel bedrijven mag je niet fotograferen. Dit is jammer juist door de verschillende plaatsen waar je onderweg komt. Je kunt dan alleen tijdens pauze of tijdens een overnachting fotos maken. Momenteel zit ik in de ziektewet na een operatie aan een hersentumor. Fotografie helpt mij erg als afleiding. De eerste workshop bij Fotounie was de trashshoot. Inmiddels heb ik al meerdere workshops gevolgd. Het leuke ervan is dat je dan andere ideeën krijgt en andere apparatuur ziet. Ik vind fotograferen in het algemeen leuk en ik heb niet special een favoriet genre. Wel springt bijvoorbeeld landschappen fotograferen er voor mij uit. Ik heb denk ik ook wel een vorm van GAS (gear acquisition syndrome). Je hebt dan weer een leuke gadget gezien, je wilt het hebben, je gebruikt het een keer en het verhuist naar de kast voor een lange pauze. Ik vind het bijzonder als amateur dat een aantal van mijn foto's nu in een boek komen en geëxposeerd worden. Dit had ik nooit verwacht. Het is een hele mooie motivatie om nog veel meer mooie plaatjes te schieten.

