Ik ben
JANNEKE MEYBURG 30.07.1959 Geboren te Zwartewaal, woonplaats Brielle, beroep Piping Engineer. Mijn foto werk kan ik omschrijven als plezier hebben in het maken van beelden. Vanaf mijn 14e ben ik met fotografie begonnen met diverse analoge cameras, als favoriet de Practica. Met deze cameras maakt ik allerlei (vakantie) kiekjes. Sinds 11 jaar fotografeer ik met Nikon DSLR cameras, mijn huidige camera is de Nikon D810. Een fotoclub veranderde het kiekjes maken in echt fotograferen, anders kijken. Dankzij de opdrachten en feedback was dat erg leerzaam. Het volgen van een workshop portretfotografie leverde mij enkele fraaie portretfotos op. Favoriete onderwerpen zijn voor mij zonsopkomst, zonsondergang, dieren, bloemen en landschappen. Uitdagingen zijn Straatfotografie en Concertfotografie, ontzettend leuk maar ook erg lastig. De workshops bij CCC FotoUnie zijn leerzaam maar vooral erg leuk. Molentje, watertje met een bootje, zonsopkomst en mist fotograferen vind ik heerlijk. Mei 2021, vroeg bij Oudendijkse Molen, een prachtige locatie. Vanaf het kleine steigertje kan je de molen goed fotograferen. Super fijn er was niemand, ik maakte mijn statief in orde op de kant. Goedemorgen een man liep met grote passen het steigertje op en zei; er komt nog een vriend. Vreselijk, weg foto ochtend, het steigertje biedt plaats aan 2 fotografen. De vriend kwam en we rouleerden zonder duidelijke afspraak, geen enkel probleem. Het werd een ochtend met een prachtige lucht en drie blije enthousiaste fotografen. We gingen uit ons dak als stuiterende pubers, het was zo mooi. Met een drone zijn geweldige opnames van boven en onder de mist gemaakt. Het was echt de mooiste en leukste foto ochtend ever. We wisselden insta/FB accounts uit en toen bleek dat Ronald Verwijs en Ki Tan mijn fotomaatjes waren die ochtend. Ik wilde al lang zijn meel-shoot op de FotoFair doen, maar het was er nooit van gekomen. Na deze kennismaking gelukkig wel.

