
Ik ben
HANS BONSEN 1959 Mijn liefde voor fotografie begon al vroeg: op mijn 10e sloeg ik aan het experimenteren met een oude box-camera van mijn vader. Van mijn eerst verdiende geld kocht ik een analoge camera van Minolta. In de loop der jaren heb ik stapsgewijs nieuwere modellen aangeschaft om uiteindelijk bij de A7RV van Sony te eindigen. Fotografie is voor mij een aangename afwisseling voor mijn werk als ICT-projectmanager. Van nature ben ik een nieuwsgierig mens en dat verklaart ook mijn brede interesse op fotografiegebied. Waar ik eerst vooral tijdens vakanties fotografeerde, kwamen daar later vele bijzondere opnames bij van de mooie verre reizen die we hebben gemaakt. Mijn reiservaringen deel ik via verslagen die ik bij voorkeur maak met behulp van nieuwe technologische mogelijkheden. Zo begon ik ooit met een reisblog toen internet nog in de kinderschoenen stond en tegenwoordig doe ik dat meestal via Polarsteps en Facebook. In de loop der jaren heb ik me laten inspireren door nieuwe creatieve vormen en technieken. Ik volg dan ook met veel plezier regelmatig workshops en cursussen op dat vlak bij diverse collega-fotografen. Bovendien bezoek ik als het even kan de jaarlijkse Fotofair en ben ik een trouwe fan van FotoUnie/Dragon Studios van Ki Tan. Verder heb ik inmiddels mijn schroom weten te overwinnen om met modellen te werken en die ervaring komt mooi van pas bij mijn vrijwilligerswerk: voor Stichting Opkikker fotografeer ik met mijn studio gezinnen tijdens de Opkikkerdag en dat is reuze dankbaar werk. Mijn verhalende fotowerk kun je vinden op Facebook onder hans.bonsen. Daarnaast publiceer ik mijn werk op Instagram onder bons_fotograaf en bons_modelfotograaf. In mijn fotowerk zul je niet direct een rode draad of specifieke boodschap vinden. Ik ga voor een aansprekend resultaat en word blij als ik anderen blij kan maken met mijn werk. HANS BONSEN 1959 My love for photography started at an early age: when I was ten years old, I began experimenting with my fathers old box camera. With the first money I ever earned, I bought an analogue Minolta camera. Over the years, I gradually upgraded to newer models, eventually ending up with the Sony A7RV. Photography is, for me, a pleasant counterbalance to my work as an ICT project manager. By natu
