Bennie Krajenbrink
Fotograaf

Ik ben
BENNIE KRAJENBRINK 06.02.1959 Mijn naam is Bennie Krajenbrink. Omdat mijn ouders dachten dat ik hun laatste kind zou zijn noemden zij mij Bennie, van Benjamin, maar eigenlijk hadden ze mij liever Aquarius willen noemen Er kwamen echter nog twee kinderen en dus was ik niet meer de jongste. Ik ben geboren op in 1959 in Hansweert in de provincie Zeeland. Fotograferen doe ik vanaf mijn 12e jaar. Ik ben begonnen met een Kodak cassette camera die ik gekregen had van mijn vader, die ook fotografeerde. Een opleiding voor fotografie heb ik niet gehad. Ik ben echt een autodidact. Op dit moment fotografeer ik veel Fine Art portretten tijdens workshops, die ik samen met een collega fotografe geef en wildlife en eigenlijk alles wat los en vast zit. Tijdens mijn verre reizen maak ik ook graag straatfotografie fotos. Ik ben de laatste jaren naar, Vietnam, Zuid-Afrika, Sri Lanka, Kenia-Tanzania, Madagaskar, Costa Rica en Namibië geweest. In 2026 ga ik naar de Lofoten. Ik zit ook graag in een vogel hut om bijvoorbeeld de ijsvogel, buizerd, havik, sperwer, eekhoorn en andere dieren te fotograferen. Lange tijd ben ik fotograaf voor het weekblad De Bode geweest. Hierdoor heb ik ook veel ervaring opgedaan in journalistieke, sport en evenementen fotografie. Na 40 jaar gewerkt te hebben bij SABIC (voorheen General Plastics) in Bergen op Zoom als procesoperator, ben ik sinds 1 september 2025 met vervroegd pensioen gegaan. Ik fotografeer momenteel met een Nikon Z9 en een D5 en een aantal objectieven. Fotograferen is een deel van mijn leven geworden. Je kijkt heel anders naar dingen die je tegenkomt. Het gevoel als je voor jezelf een mooie foto gemaakt hebt en het bewerken is goed gelukt, dat gevoel is onbeschrijfelijk, maar de mooiste foto? Die moet ik nog maken.
