Nienke Baas
Fotograaf

Ik ben
NIENKE BAAS Ik fotografeer al van jongst af aan. Met mijn analoge camera maakte ik fotos van uitjes, verbouwingen in ons huis en van onze huisdieren en kinderen. Vanaf de digitale fotografie ben ik helemaal los gegaan. Ik zette van alles op de foto en deed dit op de automatische stand. In december 2020 ben ik me online gaan verdiepen in termen zoals diafragma, sluitertijd, ISO en compositieregels en ben ik gaan fotograferen op de AV of TV stand van mijn Canon camera. Ik heb veel online cursussen gevolgd en heel af en toe heb ik persoonlijke workshops gedaan zoals dierenfotografie in Aqua Zoo in Leeuwarden, Siberische grond eekhoorntjes in Tilburg en GLOW in Eindhoven. In 2024 heb ik me aangesloten bij een fotogroep in Groningen en vanaf die tijd ben ik gaan fotograferen op de M stand. In 2024 ging ik een weekendje naar Elfia om te fotograferen en verbleef in een hotel in de buurt van Tilburg. Via CameraNu ben ik bij FotoUnie geweest voor een workshop lightpainting en een masterclass studio fotografie. Vanaf die tijd ben ik regelmatig bij Foto Unie. Voor mij voelt het altijd als thuis komen als ik bij Foto Unie ben. Mijn wens was om het Noorderlicht een keer te zien en dit heb ik gedaan in oktober 2024 in IJsland. Het was een bijzondere reis. Daarna had ik de smaak te pakken en ben ik in april 2025 naar Schotland geweest en in november 2025 naar Madeira. In mei 2025 ben ik als zelfstandige begonnen en geef vanaf september fotografie lessen op een basisschool en ik moet zeggen dat ik dat erg geweldig vind om te doen en ga dit in de toekomst zeker uitbreiden bij meer scholen, buitenschoolse opvang en verenigingen in mijn omgeving. Facebook / instagram; nienke.perfectphoto
