Ik ben
HOK GOEI 1956 Toen ik 15 jaar oud was kreeg ik van mijn vader een fotocamera, zijn oude Fujica zoekercamera. Hij was al jaren een fanatieke hobby-fotograaf en tevens lid van een fotoclub en hij wilde mij het graag laten uitproberen om te zien of ik het ook leuk zou vinden. Dit was het begin van een hobby, niet aan één stuk maar met lange pauzes vanwege studie of drukke werkzaamheden. Eigenlijk vond ik vroeger het werken in de doka (donkere kamer) veel leuker dan het fotograferen zelf. Om die reden was ik lange tijd doorgegaan met mijn analoge fotocamera (Nikon FE). Pas in 2006 ben ik overgestapt naar een digitale fotocamera, alhoewel ik toen nog weleens een rolletje vol schoot met mijn Nikon SLR analoge camera. Pas na 2020 en na mijn pensionering in 2022 ben ik echt fanatiek met mijn fotografie-hobby bezig. Daarvoor nam ik meestal wel mijn camera mee als ik op (werk)reis was. Ik fotografeer nu met Nikon Z6-II en Z6-III. Als ik naar mijn recente foto collectie kijk dan zie ik voornamelijk fotos van landschappen en mensen, maar daarnaast ook macro en architectuur. Dus, eigenlijk heb ik geen favoriete genre. Recentelijk heb ik kennisgemaakt met studiofotografie en astrofotografie, hetgeen een leuke aanvulling is op mijn repertoire. In 2025 ben ik bij Ki terechtgekomen voor een workshop in zijn studio en ik ben voornemens om daar meerdere workshops te doen. Het is leuk en gezellig om met meerdere mensen je hobby te beoefenen en daarmee creatief bezig te zijn. Ik woon in Delft samen met mijn vriendin en kat, maar ben geboren in Surabaya (Indonesië).

