Ik ben
ESTHER SWAAGER 8 april 1967 Ongeveer 12 jaar geleden ben ik begonnen met fotografie. Ik heb mijn opleiding gedaan aan de Academie der schone kunsten in Antwerpen. Waar ik in 2020 afgestudeerd ben met als afstudeerproject artistiek naakt mannen. In het dagelijks leven doe ik alleen dingen die ik leuk vind en heb ik ook veel plezier met mijn kleinkinderen. Voor fotograferen heb ik helaas niet veel tijd, maar als deze er is probeer ik die wel te benutten. Daarnaast fotograferen doe ik visagie, grimeren en haarstyling. Toen ik besloten had een aantal workshops te gaan volgen kwam ik bij CCC Fotounie terecht en daar leerde Ki kennen. Maar daar heb ik ook een heleboel mensen leren kennen die dezelfde passie hebben als ik. Ik fotografeer met een canon D5 mark III en een canon lens 24-70 mm. Een fijne combinatie. Het liefst fotografeer ik met 2 personen, zodat ik de 2de fotograaf kan zijn. Ik kan dan mijn moment pakken. Ik ga niet voor het standaard. Mijn voorkeur heeft artistiek naakt, zowel in de studio als op locatie. Dat vind ik het leukste om te doen. Ik maak ook niet veel fotos tijdens een shoot. Tussen de 50 en 75 stuks. Ik heb geen favoriete fotograaf. Nooit gehad. Ik fotografeer vanuit mijn hart. Als het gevoel goed is, dan is het voor mij prima. Dat heb ik ook met fotos van andere mensen. Als ik een foto voorbij loop en ik loop terug, is dat een teken dat het mij heeft getriggerd.

