Ik ben
EDWIN BROEKS Mijn naam is Edwin Broeks en ik heet officieel Pieter, alias Superzeeuw en ben 58 lentes jong. Voor mij is fotografie een manier om tot rust te komen en de wereld om mij heen vast te leggen op mijn manier en dat doe ik nu 46 jaar. Ik ben begonnen met een Agfa Isoly camera en deze heb ik nog steeds in mijn bezit. Naast mijn R6 mark 2, bezit ik ook de lenzen: RF 24-105mm f4, RF 100mm f2.8, EFS 10-18mm groothoek, EF 70-200mm f2.8 mark 2 zoom en de Sigma 150-600mm superzoom. De fotografie skills heb ik door de jaren heen opgebouwd door veel informatie uit boeken en van internet te halen en vervolgens veel, heel veel te oefenen. Daarbij heb ik tal van onderwerpen aangepakt en gespeeld met mijn apparatuur om het mij eigen te maken en zodoende heb ik geen voorkeur en zeg ik altijd: Ik fotografeer alles wat ik leuk vind en wat voor mijn lens komt Door mijn autodidactische aanpak heb ik vele facetten van de fotografie meegekregen en daardoor heb ik een breed scala van interesses gekregen en ontwikkeld en ben dan ook een All Round fotograaf. Ik vind het dus niet leuk om heel erg goed te zijn in 1 onderwerp, ik ben altijd op zoek naar een nieuwe uitdaging. Een leuke anekdote: In de vuurtoren van Westkapelle kreeg ik een privé rondleiding en mocht ik van het licht fotos maken. Een paar jaar later, met het 200 jarig bestaan, werd mij gevraagd of ze een foto van mij mochten gebruiken voor de uitgave van een speciale postzegel. Een paar weken later kreeg ik een bedankbrief met een setje ongestempelde postzegels erbij. Een dag later ontdekte ik pas dat de envelop was verzonden met mijn postzegels erop had, hoe gaaf is dat!

