Ik ben
ANGELIQUE JANSEN-MAIJEN 30-01-1968 Sinds 2020 fotografeer ik. Voor mijn werk ging ik een nieuwe website gemaakt. Daarvoor was het handig om zelf fotos te maken, zodat niet steeds een fotograaf ingehuurd hoefde worden. Al gauw merkte ik dat er veel meer te fotograferen viel en dat ik dat ook nog erg leuk vond. In Jolanda vond ik een gezellig fotomaatje en samen zijn we veel op pad geweest. Daarnaast ben ik lid geworden van een fotoclub bij ons in het dorp. Op vakantie gaat mijn camera natuurlijk ook met veel plezier mee. Ik probeer daarbij steeds meer mezelf uit te dagen door niet de standaard vakantiekiekjes te maken. En na de vakantie is het volop genieten van die fotos en wordt er een mooi boek van gemaakt. Gaandeweg ben ik veel workshops gaan volgen. Tijdens de fotofair van 2022 ben ik met de FotoUnie in contact gekomen. En toen ben ik helemaal los gegaan. Met veel enthousiasme heb ik bij Ki en zijn team uiteenlopende workshops gevolgd. Bij de FotoUnie heb ik prachtige unieke fotos kunnen maken die je thuis niet zomaar maakt. Ik kan nog steeds niet benoemen welk genre het leukste vind. Ik merk wel dat ik tijdens het fotograferen alle dagelijkse beslommeringen vergeet. Het geeft mij de nodige ontspanning. Mijn toekomst plannen zijn om meer kunstwerken van mijn fotos te gaan maken. Vorig jaar daarom een jaartracject bij Ki gevolgd. Daarmee heb ik op zoveel vlakken geleerd, zeker ook buiten de fotografie om. Ik zie bij mezelf nog veel groei mogelijkheden in fotografie en Photoshop. Daarom volg ik ook dit jaar weer een jaartraject bij de FotoUnie. Op de profielfoto sta ik met mijn wandelmaatje Bumper, met wie ik dagelijks lange wandelingen maak. www.angeliquejansen.nl en www.photobyangel.nl

