Ik ben
STEFANIE VAN DIJK Op mijn 9e verjaardag kreeg ik mijn eerste camera. Van mijn vader heb ik fotograferen geleerd en hoe de doka werkte. Later heb ik een aantal korte cursussen en workshops gevolgd. Maar ik heb ook veel research gedaan naar speciale technieken en hoe ze toe te passen en naar de nabewerking van fotos. In het dagelijks leven ben ik technisch tekenaar. Ik ben multidisciplinair maar heb bouwkunde als achtergrond.Als ik mijn fotografiestijl moet omschrijven dan past a hot mess waarschijnlijk wel het beste bij me. Toen ik op zoek ging naar andere vormen van fotografie en workshops ben ik bij CCC Fotounie beland. En al heel snel ben ik member geworden, want er blijven maar leuke workshops bij komen. Wat mij aanspreekt bij Fotounie is de gezelligheid en de vrijheid om tijdens en na de workshops ideeën aan te dragen waardoor elke workshop uniek blijft. Er zijn steeds andere deelnemers met andere inzichten en andere inbreng. Ik ga vaak alleen op pad maar ook regelmatig met fotovrienden, soms met mensen die ik heb leren kennen bij de Fotounie maar ook vaak met fotovrienden van fotoclub Digipelt in mijn woonplaats Pelt. Sommige fotografie doe ik ook gewoon aan de keukentafel. Ik heb niet speciaal een of meer fotografen waar ik van leer of een favoriet genre maar als ik iets zie wat ik mooi vind dan ga ik op zoek naar hoe het gedaan is en wat ik nodig heb om ook zoiets te kunnen maken. Ik verzamel locaties die me aanspreken, filmpjes van youtube, inspiratieplaatjes en werkbeschrijvingen die ik op internet gevonden heb. Een specialisatie zit er voor mij echt niet in, ik vind gewoon te veel te leuk. Andere hobbys zijn wat tuinieren (=wat rommelen in de tuin) en handwerken (breien, haken, borduren, allemaal leuk)

