Ik ben
WILLEM STEENIS 18-03-1965 Al sinds mijn jonge jaren fotografeer ik. Vanuit mijn werk bij Defensie in de jaren 90 ben ik mij meer met vakgebonden fotografie gaan bezighouden. Begin jaren 90 werkte ik met Nikon als een van de eerste digitale cameras. Een hele verandering! Geen fotorolletjes meer en de digitale (r)evolutie begon. Zo liep ik in 1997 rond met een Minolta Dimage V inclusief een extra batterijpack aan de riem. Vanuit mijn studie ben ik veel bezig geweest met satellietfotografie en fotogrammetrie als onderdeel van mijn doctoraal aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. Maar met al deze theorie blijft heel veel oefenen en uitproberen nog steeds de kern om goede en mooie fotos te maken. Als ondernemer lever ik adviesdiensten op het gebied van informatievoorziening en ICT. Fotografie is ook een dienst die ik aanbied, daar zou ik meer tijd aan moeten besteden! Zakelijk schiet ik vooral bedrijfsevenementen, bruiloften, concerten en festivals. Mijn favoriete genres zijn reisfotografie, concertfotografie, straatfotografie en sportfotografie. In mijn werk probeer ik een sterke en verhalende stijl neer te zetten. Vaak gekenmerkt door mooi licht en oog voor detail, beelden die emotie en sfeer blijvend vastleggen. Daarnaast vind ik het belangrijk om authentiek werk op te leveren, zo min mogelijk nabewerking is mijn streven. Dit vraagt veel van de creativiteit, compositie en inzicht, maar het levert ook weer rust op. Je moet je tijd nemen voor een foto. Ik fotografeer met Leica, de looks en oerdegelijke kwaliteit van de apparatuur en de signatuur van fotos waren voor mij doorslaggevend. Fotografie is voor mij een continu leerproces. Je moet blijven inspelen op situaties, technologieën en trends. Daarom is het zo leuk om bij CCC en de FotoUnie workshops te volgen om weer ervaring op te doen. Altijd gezellig en je leert veel van elkaar! Website; www.willemsteenis.nl

