Ik ben
TIM TITSING Door mijn grafische opleiding heeft fotografie mij altijd geboeid. In het verre verleden heb ik zelf films ontwikkeld en afgedrukt, het bekende doka gebeuren. Maar dat is nu verleden tijd. De digitale wereld heeft fotografie een totaal andere dimensie gegeven en daardoor andere mogelijkheden. In de loop der jaren heb ik gezocht naar een vorm van fotografie waar ik mijn creativiteit in kwijt kan en uiteindelijk is dat straat fotografie met een touch geworden. Maar ook abstracte fotografie en fotos maken in de natuur hebben mijn interesse. Helaas is de natuurfotografie door mijn fysieke beperkingen wat minder geworden. Op mijn website www.andersbelicht.eu staan fotos en werken die ik de afgelopen jaren heb gemaakt. Wat ik in mijn foto rugzak heb om mee te werken is OM Systems, de OM-1 mark 2 met diverse lenzen b.v. groothoek, tele, fisheye en macro en daarvan de pro versies en voor in de natuur diverse filters van Benro en Nisi. En ook de flitser van Godox AD200 gaat mee. En niet te vergeten mijn opvouwbare krukje. En dan nog waarom fotograferen we? Is dat omdat wij het verleden willen vastleggen,of iets bijzonders willen fotografen, of een herinnering van wat we beleefd hebben. Of is het fotograferen toch iets mystieks uit het verleden met de donkere kamer en het zelf ontwikkelen en afdrukken en nu bereikbaar is geworden door iedereen die een camera kan bedienen of dat nu een telefoon of een camera met echte lenzen is. De digitale techniek heeft daar een bepaalde invloed op gehad dat waarom we fotografen een nog breder platvorm heeft gekregen.

