
Ik ben
GEERT BREKELMANS 03-10-1956 Samen met mijn vrouw Tineke woon ik in Tilburg, de "schôônste stad van het laand. Ik fotografeer al sinds mijn studententijd in Utrecht in de jaren 70. Ik had daar met een vriend een zg. fotostudio genaamd Lagaffe. We maakten foto's van studentenfeesten en partijen. Ik ben autodidact, al heb ik veel kennis opgedaan van medefotografen en vele cursussen. Ik ben een zg. fotografische omnivoor maar het leukst vind ik macro, Urbex en architectuurfotografie maar ook dieren (uilen en andere vogels) en mensen. In mijn werkzame leven was ik medisch specialist en heb 11 jaar gewerkt als neuroloog/epileptoloog/ klinisch neurofysioloog in SEIN Heemstede en meer dan 20 jaar in het ETZ in Tilburg gewerkt als neuroloog en klinisch neurofysioloog/opleider. Als pensionado heb ik veel hobbys zoals vrijwilligerswerk in de natuur, oppassen op onze twee kleinkinderen, hardlopen, wandelen en koken. Ik volg cursussen via de HOVO (uitgaande vd UvT). Ik ben voorzitter van de alumni vereniging van het Elisabeth Tweestedenziekenhuis en ben lid van 2 fotoclubs, Flits013 en CCC.Fotounie. Een foto wordt mooi of interessant door een combinatie van technische, esthetische en emotionele factoren en bevat elementen van herkenning, verwondering en zo nodig abstractie met een diepere laag. Je moet naar een foto kijken en daar een verhaal aan vast kunnen maken. Ik heb veel interesse voor fototechnieken, apparatuur en de mogelijkheden met photoshop en AI technieken welke zeer interessant zijn en die ik meer en meer gebruik. Ik bewonder fotografen als Erwin Olaf, Jimmie Nelson, Anton Corbijn en Stefan Vanfleeteren. Ik fotografeer in mijn eentje maar ook met anderen zoals de leden van mijn fotoclub. Fotoreizen maken met gelijkgestemden is inspirerend en heb al meerdere reizen gemaakt met onderwerpen als urbex, ruhrgebied, stads- en straatfotografie. Ik ben in het bezit van een Sony A1 II, Sony A6700 en een Sony nex 7.
