Ik ben
FRED VAN LEEUWEN 10-03-1961 Vaak wordt mij gevraagd wanneer en waarom ik met fotograferen ben begonnen. Als kind merkte ik al dat er heel erg weinig fotos van ons gezin en van mijn grootouders waren. Van de periode waarin ik opgroeide kan ik ook niet veel terugvinden en ik ervaarde dat als een groot gemis. In het begin maakte ik vooral familie fotos, maar later ging ik ook tijdens de vakantie fotos maken. In 1985 heb ik mijn eerste spiegelreflex camera gekocht een Minolta XG-M en toen ik deze camera had ben ik mij verder gaan verdiepen in fotografie. Lange tijd erna volgde stapsgewijs de overgang naar de digitale fotografie. Met veel plezier heb ik 10 jaar gefotografeerd met een Sony Nex 7. De keuze voor APS-C was vooral vanwege het gewicht. De foto kwaliteit voldeed volledig aan mijn verwachtingen. Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar natuurfotografie. Ik geniet namelijk van het buitenleven. Bij de laatste upgrade ben ik overgegaan naar een Sony A6700 APS-C met daarbij de E16-55 mm Sony G lens aangevuld met E70-350mm G lens van Sony. Daarnaast zit er ook nog een Zeiss standaard lens bij de uitrusting. Na een paar keer FotoFair te hebben bezocht kwam ik in 2018 in contact met de FotoUnie en het enthousiaste team van Ki. Na aantal leuke inspirerende workshops ben ik lid geworden. Inmiddels met veel plezier kennis gemaakt met vele creatieve manieren van fotos maken die Ki iedere keer weer liet zien. Ik vind het een fantastische hobby die makkelijk met veel andere activiteiten is te combineren. Het is mij een genoegen om bij te dragen aan dit boek.

