Ik ben
ASTRID SCHUTE 03.06.1958 Mijn eerste camera kocht ik toen onze dochter geboren werd. Ik vond fotograferen meteen super leuk, maar ik had dan ook een geweldig fotomodelletje. Jaren later gingen wij op bezoek bij vrienden die naar Zuid Afrika waren geëmigreerd. Speciaal voor deze vakantie kocht ik mijn eerste Nikon camera. Toen wij daar op safari gingen is het natuurfotografievirus hard toegeslagen. Thuis liet ik mijn fotorolletjes ontwikkelen en het waren er meer dan 30 en ik zag de bui al hangen, dat werd een giga bedrag. Toen mijn man ze ging ophalen schrok hij zich wild. Inmiddels heb ik mooie reizen gemaakt naar verre landen. De bestemming kies ik uit omdat er een dier- of vogelsoort zit dat ik wil fotograferen. Via de fotoclub ben ik terecht gekomen bij CCC Fotostudio. Ik heb thuis een klein fotostudiootje en ik weet best wat af van belichting etc, maar tijdens de workshops die ik daar deed heb ik veel bijgeleerd. Fotograferen is mijn grote hobby geworden. Daarnaast vind ik klussen in huis geweldig. Verven, behangen, iets zelf maken, ik vind het allemaal leuk om te doen. Ik fotografeer puur en alleen voor mezelf en deel de mooiste fotos op Facebook. Maar het is natuurlijk wel leuk als je fotos opvallen en ergens geplaatst worden. Zo heeft er een foto in de National Geographic scheurkalender gestaan en twee fotos zijn in vogelboeken gepubliceerd. Daarnaast heb ik een keer de weekopdracht van Het Perfecte Plaatje gewonnen. Ook zijn er in Diergaarde Blijdorp in Rotterdam fotos van mij gebruikt bij het ijsberen verblijf. Momenteel ben ik helemaal overgestapt op de Nikon Z serie. Fotograferen is mijn favoriete hobby en ik hoop dat ik het nog heel lang kan blijven doen en nog veel mooie plekken kan bezoeken. Facebook; Astrid Schute (Photography)

