Ik ben
ILONKA VAN MOORTEN 20.05.1972 Mauri Ora! Mauri refers to the life force or the essence of life. Ora means to be alive, well and safe. When our Ora is protected, our Mauri will florish. Ik ben woonachtig in Uden en sinds 2006 werkzaam in de ambulancezorg. Tijdens een rondreis door Cuba in 2018, waar ik weer met mn telefoon aan het fotograferen was, heb ik de knoop doorgehakt om een echte camera te gaan kopen. Na het kopen van een Sony a6300, heb ik een basiscursus gedaan. Ik probeer zo vaak mogelijk met mn camera op pad te gaan. Vorig jaar ben ik lid geworden van een fotoclub (FC Bernheze), leuk om met en van elkaar te leren. Elke maand krijgen we een opdracht waar ik mee aan de slag ga, op de clubavond wordt vervolgens de ingeleverde foto besproken. Favoriet is straat-, dieren- en macrofotografie met veel scherptediepte. Om mn creatieve brein te blijven prikkelen, sta ik altijd open voor diverse onderwerpen en technieken, dus een workshop her en der (bijv. schnitzeljacht) of samen met mn fotomaatje op stap levert voor mij inspiratie, ervaring en mooie fotos op. Ik ben goed in het bepalen van de compositie, wat minder in techniek. Om mn fotos mooier te laten worden wil ik in 2026 dan ook een cursus gaan doen om daaraan te werken. In mijn ogen leer je het meest door vooral te durven en te doen, dus camera mee en op pad. Fotograferen is voor mij de ultieme manier om te ontspannen. En het gevoel wat ik krijg als ik zie dat mn foto echt heel goed gelukt is YES!! Daar word ik blij van. Ik ben overtuigd dat dat een flinke dosis geluk hormoon geeft. Fotograferen is dus ook nog eens goed voor mn gezondheid.

