Ik ben
SASKIA MENGER 17.05.1971 Rond mijn 20ste raakte ik besmet met het fotografie virus door een bevriende fotograaf. Na mijn burn-out in 2014 is mijn kijk op het leven behoorlijk veranderd. Ik ben op zoek gegaan naar hobbys waar ik energie van krijg. Zo ben ik nu al vele jaren vrijwilliger bij het Groendomein t Wasven en ben bezig met steen bewerken naast mijn werk bij de gemeente Eindhoven als Verkeerskundige. Ik ben verkozen als lid van onze gemeentelijke ondernemingsraad. In 2017 ben ik daardoor ook via een andere fotograaf bij de CCC Foto-unie terecht gekomen. Bij de eerste kennismaking dacht ik dat ik op een filmset was beland! Ik stond met open mond rond te kijken en vergat bijna fotos te maken! Mijn gaafste shoot bij Ki was van een compleet slagveld met Vikingen uit het noorden. Ook leuk is het om modellen te spotten. Ik vind het geweldig dat Anouk en Jasper, die ik destijds heb gevraagd om een keertje model te staan, nu veelgevraagde modellen zijn. Nog gaver is dat we met ons drieën speciaal voor dit boek onze eigen shoot in ons Eindhoven hebben gemaakt! Mijn enthousiasme voor fotografie en zelfvertrouwen is enorm gegroeid. Ik heb soms zelfs eigen opdrachten gekregen! Een heel mooie en bijzondere ervaring was om op 1 dag 16 vrouwen te fotograferen in hun nieuwe outfit bij Kunst van het Kleden. Met mijn fotos wil ik anderen inspireren en de wereld laten zien door mijn ogen. Voor mij is ieder levend wezen prachtig op zijn of haar manier. Een mooie emotie vind ik belangrijker in een foto dan de beste techniek. Mijn mooiste beloning is als degene die ik heb vastgelegd of voor wie de foto is gemaakt, er blij mee is.

